Kauppiaiden yhdistetyllä opinto- ja palkintomatkalla nautittiin NHL-jääkiekosta ja Niagaran putouksista sekä tutustuttiin paikallisiin ruokakauppoihin ja tavarataloihin.
Mikä olisi paras paikka innostaa suomalaisia kaupan alan myyjiä? Yhdysvallat, tietysti! Juuri sen vuoksi suomalainen kaupan alan yritys vei 20 myyjäänsä yhdistetylle palkinto- ja virkistysmatkalle Kanadan suurimpaan kaupunkiin Torontoon.
Paikan päälle lennettiin Islannin kautta. Tunti jaloittelua Reykjavikissä, takaisin koneeseen ja kuuden tunnin päästä ulos koneesta Torontossa. Sen jälkeen suomalaiset myyjät olivat keskellä bisnestä ja jääkiekkoa sykkivää kaupunkia.
Inspiraatiota ja innovaatioita
Reissulle oli suunniteltu vahva asiapuoli, jonka puitteissa porukka pääsi tutustumaan erilaisiin ruokakauppoihin ja tavarataloihin. Loblawsissa, Sobeysissa sekä torimaisessa St. Lawrence Marketissa kerrottiin siitä, miten kauppojen ulkonäkö eli tiskit, hyllyt, elintarvikkeiden esillepano ja uudet myynnin innovaatiot toimivat. Se, mitä tapahtuu valtameren toisella puolella, tapahtuu pian meilläkin – ja suomalaisten myyjien ansiosta ehkä vielä astetta nopeammin!
Matkan toisena opintopäivänä vierailtiin Googlen Toronton toimistossa. Siellä Loblawsin asiakastiimissä työskentelevä asiantuntija kertoi kauppaketjun toimintastrategiasta Pohjois-Amerikan markkinoilla.
Rentoutumista Niagaran putouksilla
Ja jotta osallistujat saatiin irti työasioista ja itsensä kouluttamisesta, matkalla oli tarjolla myös hupia. Porukka pääsi tutustumaan Toronton ja lähialueen mielenkiintoisimpiin kohteisiin, kuten Niagaran putouksiin Hornboat-risteilyllä. Niagaran alueella ryhmä tutustui suomalaisen paikallisoppaan johdolla myös Niagara Brewing Companyn toimintaan. Kierroksen päätteeksi maisteltiin oluita ammattilaisen opastuksella.
Reissu huipentui NHL-otteluun, jossa Toronto Maple Leafs kohtasi Washington Capitalsin. Samalla ryhmä pääsi myös Toronton Hockey Hall of Fameen vilkaisemaan Stanley Cup -pokaalia.
Myyjien matkassa yhdistyi elämyksellisyys, palkitseminen hyvästä työstä ja inspiroituminen uusista kaupan alan konsepteista ja trendeistä. Opintokäyntien ansiosta matkaan investoitu aika maksaa itsensä nopeasti takaisin.